Kilka informacji o przesyłkach drobnicowych LCL w transporcie morskim
Czas dostawy do Gdyni/ Gdańska dla przesyłek drobnicowych LCL dla przykładowych portów w Chinach:
T/T około 32 dni* | Ningbo/ Shanghai/ Hong Kong |
T/T około 40 dni* | Guanghzou (Huangpu) |
T/T około 43 dni* | Qingdao/ Xingang (Tianjin)/ Shenzhen (Yantian)/ Xiamen |
T/T około 45 dni* | Dalian |
*jest to przewidywany czas dostawy głównego statku z portu załadunku do portu wyładunku
Główne porty przeładunkowe na trasie z Chin do Polski
- Hong Kong
- Singapore
- Rotterdam
- Hamburg
Cena za fracht morski z poszczególnych portów morskich do Polski
najtańszy fracht morski | Ningbo/ Shanghai/ Shenzhen/ Hong Kong |
najdroższy fracht morski | Xiamen/ Fuzhou/ Beijing |
Za co musimy zapłacić importując przesyłkę LCL drogą morską z Chin do Polski:
- Koszty lokalne w Chinach musimy opłacić w przypadku warunków dostawy EXW. Chodzi tutaj o koszt dostawy przesyłki z magazynu eksportera do wybranego portu w Chinach, odprawy celnej eksportowej, wystawienia Bill of Lading B/L, handlingów magazynowych, opłat portowych i innych opłat naliczanych przez Co-loadera oraz agenta w Chinach.
- Fracht morski
- THC w porcie przeznaczenia czyli opłaty portowe
- Odprawa celna importowa
- Rejestracja upoważnienia do odprawy
- Kontrola Piorin w przypadku palet/ skrzyń
- Ubezpieczenie (niekonieczne ale zalecane)
- Należności celno- podatkowe
- Pick up / załadunek towaru na środek transportu w porcie przeznaczenia / awizacja
- Dostawa po kraju
- Po przybyciu przesyłki do portu w Polsce mogą pojawić się dodatkowe koszty związane m.in. z rewizją celną, prześwietleniem kontenera, składowym po wykorzystaniu dni wolnych na magazynowanie towaru w porcie.