Baltic Hub został uruchomiony w 2007 r. pod nazwą DCT Gdańsk i ma możliwość przeładunkową dla 2,9 mln kontenerów rocznie.
Terminal jest jedynym terminalem głębokowodnym na Morzu Bałtyckim gdzie bezpośrednio zawijają największe kontenerowce z Chin, Korei oraz innych krajów azjatyckich.
Baltic Hub Container Terminal Sp. z o.o. posiada infrastrukturę umożliwiającą dobre połączenia z miejscami docelowymi ładunków, zlokalizowanymi w głębi kraju oraz stanowi bramę do Europy Środkowej i Wschodniej dla obrotu towarowego.
Podstawowe usługi Baltic Hub
- przeładunki wszystkich typów kontenerów,
- przeładunki wszystkich typów ładunków drobnicowych,
- obsługa przesyłek ponadgabarytowych,
- obsługa ładunków ciężkich,
- magazynowanie oraz przestrzeń magazynową,
- nowoczesny park maszynowy,
- obsługa projektów specjalnych , gdzie uwarunkowania ładunku uniemożliwiają standardową obsługę .
Zakres działań Baltic Hub w obrębie połączeń morskich oraz kolejowych
- Połączenia feederowe:realizuje je pięć linii: X-PRESS Feeders, Sealand Maersk Company, COSCO Shipping, Unifeeder, CMA CGM. Połączenia docierają do Helsingborga, Norrköping, Kaliningradu, Kłajpedy, Rygi, Tallina, Ust-Ługi, Sankt-Petersburga, Kotki, Helsinek i Gävle.
- Połączenia oceaniczne: obsługiwane są przez dziewięciu armatorów. 2M Alliance łączy port północny w Gdańsku z Rotterdamem, Bremerhaven, Algeciras, Tanjung Pelepas, Szanghajem, Kwangyang, Xingang, Qingdao, Ningbo i Yantian. Armatorzy należący do OCEAN Alliance obsługują połączenia z Wilhelmshaven, Zeebrugge, Felixstowe, Singapurem, Port Kiang, Hong Kongiem, Yantian, Xiamen, Ningbo i Szanghajem.
- Połączenia kolejowe: DCT Gdańsk ma połączenie kolejowe z Wrocławiem, Poznaniem, Kaliszem, Gliwicami, Sławkowem, Włocławkiem, Kutnem, Łodzią, Radomskiem, Brzeskiem, Lublinem, Warszawą i Ełkiem.